Jenama Wardrobe bakal mempersembahkan epilog fesyen daripada koleksi trilogi mereka yang dinamakan sebagai ‘Acme Society’ di Mercedes Benz Fashion Week 2022.
‘Acme’ yang bermaksud tahap keunggulan mutlak ini bakal menonjolkan sisi matang serta personaliti lelaki.
Koleksi ini menampilkan barisan 30 sut lelaki, “Sut klasik akan sentiasa relevan dalam dunia fesyen lelaki, terutamanya di dalam kategori luxury. Ia merupakan DNA dan prinsip utama kami.
“Namun, kami juga perlu beradaptasi dengan aspirasi dan keinginan terkini pelanggan kami,” kata Lim Fang Heng, Ketua Pegawai Eksekutif Wardrobe.
Melalui koleksi ini, Heng nekad mencabar konsep pemakaian sut tradisional, “Wabak yang melanda dunia telah mengubah senario global dalam pelbagai sektor, termasuklah sektor fesyen.
“Misalnya, sut lelaki kini direka mengikut gabungan elemen pakaian yang berbeza. Lelaki masa kini lebih cenderung memadankan sut mereka bersesuaian dengan citarasa,” ujar Heng.
Rona pudar koleksi disulam dengan elemen mewah dan selesa supaya mudah digayakan. Heng mengabadikan citarasa lelaki masa kini yang bergaya.
Ia menonjolkan konsep penceritaan koleksi dengan nilai-nilai masyarakat fesyen yang majmuk.
Dibahagikan kepada tiga segmen, koleksi ini bakal hadir dalam rona tanah, kelabu dan corak fesyen yang pelbagai.
Sut direka dalam jenis polos, petak dan jaluran, Acme Society turut disuntik dengan sentuhan fesyen yang vibrant dan berani dengan rona gelap seperti hitam dan merah hati.
“Sejujurnya, pelbagai peristiwa yang berlaku di seluruh dunia mutakhir ini telah banyak mempengaruhi saya sebagai seorang manusia dan pereka fesyen.
“Kini, saya lebih berani dengan pilihan-pilihan saya dan lebih terbuka untuk bereksperimentasi. Acme Society mengukuhkan hakikat ini.
“Di sebalik semua yang terjadi, kami tetap mampu menyuntik elemen bersahaja dalam keanggunan dan kehalusan pembuatan sut lelaki,” akhiri Heng. – Getaran, 19 Julai 2022
Gambar: Wardrobe